25 Nisan 2011 Pazartesi

Kendini Bilmek Kendine Güvenmek ... İşte Bütün Mesele Bu!



Bu yazıyı niçin yazıyorum bilmiyorum. Sanırım amacım kendi gerçeklerimi siz okuyucularla paylaşmak. Evet kendi gerçeklerimi ; yani sizin inanmak zorunda olmadığınız, kabul ve uygulamak istemediğiniz gerçekler…

Ben, yeni nesil düşünce sistemlerinde ki gibi çevremizdeki her şeyi kendimizin yaratabileceğinden bahsetmiyorum, yada bir şeyi çok isteyerek elde etmekten de…  Ama ben hayatımızı kendimizin şekillendire bileceğimizden bahsediyorum…

“ Her insan kendi gerçekleriyle sınırlandırmış bir hücre yaratmıştır ve bu hücrede sonsuza kadar yaşamaya mahkumdur “ . Evet hepimiz kendi dizayn ettiğimiz hücremizdeyiz. Bu hücreden çıkmamız, kaçmamız bize bağlı… Yoksa bahsettiğim gibi bir mahkum olarak burada ölene kadar yaşamak zorunda kalacağız.



Hayatımızı şekillendirmek ; nedir bu ? ne demek oluyor ?

Biz farkında olsak da olmasak da , hayatımızı zaten şekillendiriyoruz.

İş arayan bir genci düşünün, hayatı boyunca başarısız olmuş bir genç! Üniversiteyi yarıda bırakmış yada istediği bölümde okuyamamış bir genç.
Çevresi ve arkadaşları tarafından hor görüldüğünü düşünen ( dikkat edin hor görüldüğünü düşünüyor, hor görülmüyor. Bu noktaya tekrar geri döneceğiz ) bir genç. Onun psikolojisinden olaya bakarsak, muhtemelen olay şöyle gelişecek ; zor durumda olduğunun farkında olan bu genç, yapabileceği yada yapmaktan keyif alabileceği bir iş bulmak derdinde olmayacaktır. O, bulabileceği ilk işe girip, hemen çevresinin olumsuz düşüncesinden ve yargılarından aynı zamanda kendine olan güvensizliğinden kurtulmak isteyecektir. Ve tabibi ki bu düşüncesi her zaman yaptığı gibi yeni bir hatalar zincirinin başlangıcı olacaktır…

Ne mi olacak ? ……

(Yazmaya Devam Edeceğim)

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz İçin Teşekkürler...